KYOCERA DOCUMENT SOLUTIONS EUROPE ON SAANUT ISO27001 SERTIFIKAATIN

7. elokuuta 2017

KYOCERA Document Solutions Europe B.V. (Kyocera) on osoittanut sitoutumisensa tietoturva-asioihin saavuttamalla kansainvälisen standardin mukaisen ISO 27001 -sertifikaatin.

Sertifikaatin myönsi tiukan auditointiprosessin jälkeen KYOCERAlle BSI Group, joka on kansainvälisesti tunnustettu laatustandardien asiantuntija. Huhtikuussa 2016 aloitettu KYOCERAn laitteiden, ohjelmistojen ja prosessien kattava tarkastus suoritettiin KYOCERAn toimipisteissä EMEA-alueella, mukaan lukien Alankomaiden Hoofddorpissa sijaitsevassa pääkonttorissa.

ISO 27001 on kansainvälinen standardi, joka kuvaa parhaita toimintatapoja tietoturvan hallintajärjestelmille (ISMS). ISO 27001 -sertifikaatti osoittaa, että sen saanut organisaatio noudattaa tietoturvan suhteen parhaita mahdollisia toimintatapoja.

“On hienoa olla etulinjassa saavuttamassa tätä sertifikaattia, johon ollaan nyt menossa myös maakohtaisesti” kommentoi Jarmo Torkamo, KYOCERA Document Solutions Finlandin toimitusjohtaja. “ISO 27001 -standardi tarjoaa yhden vahvimmista mahdollisista takuista, että työntekijä- ja asiakastietomme ovat turvassa ja antaa meille mahdollisuuden kilpailla tarjouskilpailuissa, joissa standardin noudattaminen on pakollinen vaatimus.”

“Kun asiakkaat siirtyvät digitaaliseen ympäristöön, tietoverkkoturvallisuus on ensiluokkaisen tärkeää KYOCERA Document Solutions Europelle ja kaikille tytäryhtiöillemme Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan alueilla. Sertifikaatti antaa meille hyvät valmiudet noudattaa EU:n tietosuoja-asetusta (GDPR) ja tukea asiakkaitamme, jotta varmistamme että heillä on myös hyvät valmiudet noudattaa vaatimuksia.”

“ISO 27001 sertifikaatti osoittaa, että organisaatio ottaa tietoturvauhat vakavasti ja on määritellyt ja ottanut käyttöön parhaiden toimintatapojen mukaiset tietoturvaprosessit ja kontrolloi niitä,” kommentoi Dave Hagenaars, pääjohtaja, BSI Group, The Netherlands B.V.

”ISO 27001 -sertifiointi paitsi tuo KYOCERAlle kaupallista arvoa, myös varmistaa, että pidämme yllä korkeaa statusta tietoturvan suhteen. Näin ollen pitämällä huolta asiakkaistamme ja työntekijöistämme tämä sertifiointi on myös linjassa yrityksemme perustavanlaatuisen filosofian kanssa – tee kuten on oikein tehdä ihmisenä,” toteaa Takahiro Sato, KYOCERA Document Solutions Europe B.V:n pääjohtaja.

BSI

BSI (British Standards Institution) on liike-elämän laatustandardeja tarjoava yritys, joka varustaa yrityksiä tarvittavilla ratkaisuilla, joilla parhaiden toimintatapojen standardit muuttuvat erinomaisiksi tavoiksi. Vuonna 1901 perustettu BSI oli maailman ensimmäinen kansallinen standardointilaitos ja ISOn (International Organisation for Standardisation) perustajajäsen. Yli vuosisata myöhemmin BSI työskentelee yhä helpottaakseen liiketoimintaympäristöjen parantamista kaikkialla maailmassa auttamalla asiakkaitaan parantamaan suorituskykyään, hallinnoimaan riskejä ja kasvamaan kestävästi ottamalla käyttöön kansainvälisiä hallintajärjestelmien standardeja, joista monet ovat BSI:n käsialaa. BSI tunnetaan erinomaisuudesta kertovista merkeistään kuten kuluttajienkin tuntema BSI Kitemark™. BSI:n vaikutus levittäytyy monelle toimialalle, mukaan lukien Ilmailu- ja avaruusala, autoteollisuus, rakennettu ympäristö, elintarvikeala, terveydenhuoltoala ja ICT. BSI:llä on 80000 asiakasta 182 maassa ja se on organisaatio, jonka standardit inspiroivat erinomaisuuteen koko maailmassa. 

Lisätietoja www.bsigroup.com



Scroll to top